A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Борзнянська територіальна громада
Чернігівська область

Процес призначення допомог від Фонду за е-лікарняними не змінився

Дата: 13.10.2021 10:00
Кількість переглядів: 14

Після остаточного переходу України на електронні лікарняні для роботодавців і працівників відбувся ряд змін – більше не потрібно передавати паперові підтвердження своєї непрацездатності, роботу з е-лікарняним можна повністю перевести в цифровий формат, а всі лікарняні працівників доступні в електронному кабінеті і можуть бути вивантажені одним файлом – цю функцію додали нещодавно.

Про головні зміни Анна Харченко, заступниця начальника управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальниця відділу матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, розповіла під час семінару-тренінгу «Нова модель видачі е-лікарняних: що важливо знати працівнику і роботодавцю». Захід організувало об’єднання профспілок, організацій профспілок у місті Києві «Київська міська рада профспілок».
«Основні зміни стосуються комунікації між працівником і роботодавцем щодо тимчасової непрацездатності – вона спростилась. Працівнику не потрібно витрачати час на збір всіх необхідних підписів і печаток на лікарняному, щоб передати цей листок роботодавцю, і взагалі не потрібно надавати жодних паперових підтверджень своєї непрацездатності. Вся необхідна інформація для призначення допомоги є в особистому кабінеті роботодавця з дня відкриття е-лікарняного», – розповіла Анна Харченко.
Водночас, процес призначення матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України після впровадження електронних лікарняних не змінився. Для отримання коштів на виплату допомог за лікарняними листками як і раніше потрібне засідання комісії із соціального страхування підприємства, яка приймає рішення про призначення виплат, і оформлення заяви-розрахунку. «Сама процедура, а також строки залишились такими ж, за виключенням набуття лікарняним статусу «виданий». Починати працювати з е-лікарняним і призначати за ним матеріальне забезпечення варто лише через сім днів після дати його закриття – це визначено в наказі МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в ред. наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086)», – зазначає Анна Харченко.
Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних. Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.
«З початку повноцінного переходу на електронні лікарняні пройшло менше двох тижнів. Тож в усіх учасників процесу ще виникають питання і складнощі в роботі з е-лікарняними. Бувають випадки, коли е-лікарняні не формуються через помилки в персональних даних пацієнтів в медичних висновках, невідповідність чи відсутність даних в Реєстрі застрахованих осіб щодо працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються індивідуально – лікар має можливість виправити помилки в медвисновку, або видати паперовий лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов», – говорить Анна Харченко. Водночас, цифровізація вимагає від працівників уважніше ставитись до своїх персональних даних і їх актуалізації. Про зміну прізвища, номеру телефону тощо потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь